8 kroków do sukcesu – Pet-Expo

8 kroków do sukcesu

Sam udział w targach nich nie gwarantuje jednak sukcesu. Jest to ciężka praca wymagająca kreatywności i zaangażowania osób odpowiedzialnych za marketing w firmie. Dlatego, by w pełni wykorzystać potencjał, jaki niesie ze sobą wystawianie się na PET EXPO, odpowiednio przygotuj się do wydarzenia.

Poniżej znajdziesz wskazówki, jakie działania musisz podjąć przed targami, a jakie wykonać podczas wydarzenia. SUKCES jest w TWOICH RĘKACH.

LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA PRZED TARGAMI:



Głównym celem przed rozpoczęciem przedsięwzięcia jest przekazanie informacji, że firma będzie obecna na targach, tak aby przyciągnąć jak największą liczbę profesjonalnych zwiedzających

  1. ustal szczegółowe cele uczestnictwa w targach (wykorzystaj w tym celu metodę SMART) i zaplanuj stoisko tak, aby zrealizować zamierzone zadania
  2. wyślij zaproszenia do obecnych i potencjalnych klientów pocztą tradycyjną i elektroniczną
  3. opublikuj informacje o uczestnictwie w targach na Facebooku
  4. zaproś klientów do odwiedzenia stoiska poprzez przedstawicieli handlowych
  5. poinformuj aktualnych i potencjalnych klientów o udziale w targach
  6. dodaj w stopkach mailowych informację o obecności na targach
  7. prześlij do organizatora informację o firmie i produktach wraz ze zdjęciami
  8. zamieść reklamę o udziale w targach w piśmie branżowym i informację na swojej stronie

Daj zwiedzającym jasny i wyraźny sygnał: „BĘDĘ TAM – CHCĘ SIĘ Z WAMI SPOTKAĆ I POROZMAWIAĆ O WSPÓŁPRACY”.

LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA PODCZAS TARGÓW:



Najważniejszym zadaniem podczas wydarzenia jest zaproszenie na stoisko jak największej liczby klientów i nawiązanie z nimi współpracy.

  1. reaguj natychmiast na zainteresowanie klientów ofertą (np. „Dzień dobry, widzę że jesteście Państwo zainteresowani naszymi produktami. Bardzo chętnie przedstawię je bliżej” zamiast „za chwilę, ktoś do Państwa podejdzie”)
  2. obsługa stoiska powinna być od razu rozpoznawalna przez klientów, np. charakterystyczny element stroju w kolorze kojarzonym z marką (większość osób w pierwszej kolejności kojarzy markę z kolorami)
  3. wyróżnij się na tle innych poprzez stoisko i przyciągnij uwagę zwiedzających
  4. przygotuj formularz, który w krótki i jasny sposób pozwoli Ci szybko wypełniać dane o kliencie
  5. zabierz na targi najlepszy personel, wyselekcjonowany pod kątem umiejętności zawodowych oraz cech interpersonalnych, łatwo nawiązujący kontakt (na targach powinny być osoby decyzyjne, handlowcy, i te, które będą potrafiły odpowiedzieć na pytania techniczne)
  6. zamieszczaj na bieżąco zdjęcia z targów na profilu Facebooku
  7. zabierz na targi wizytówki, materiały informacyjne (katalogi, broszury) i gadżety dla topowych klientów
  8. PAMIĘTAJ! stoisko nigdy nie może być puste!

Według badań:
Dobre przygotowanie do targów i samych spotkań na stoisku to:
• zredukowanie kosztów sprzedaży aż o 45%
• usprawnienie procesu sprzedażowego o 40%!

LISTA ZADAŃ DO WYKONANIA PO TARGACH:



Ostatni dzień targów to nie koniec pracy. Przed Tobą jeszcze kilka zadań do wykonania.

  1. podziękuj drogą mailową osobom, które odwiedziły stoisko i oczywiście dołącz ofertę
  2. zamieść krótką relację z targów wraz ze zdjęciami na stronie internetowej
  3. zamieść zdjęcia wraz z podziękowaniami za odwiedzenie stoiska na Facebook
  4. skontaktuj się telefonicznie z klientami i dowiedz się, czy są zainteresowani ofertą firmy
  5. wykorzystaj i podtrzymaj kontakty, które zdobyłeś na targach (pamiętaj o prasie)
  6. przeprowadź uczciwą analizę i ocenę z udziału w targach
  7. porównaj cele zamierzone z osiągniętymi
  8. zarezerwuj stoisko na kolejną edycję